Sök medlemmar:
Startsidan   |  Min sida   |  Bloggare   |  Om oss   |  F.A.Q  |   Inställningar   |  Kontakta oss   |  Logga in   

Alla forum » Vin » Röda viner » Cairanne chàteau-du-pape 89900 199

Skriv om röda viner. Något du gillar, ogillar eller andra rödvinsrelaterade kommentarer, frågor eller påståenden.
SÖK I ALLA FORUM »
Postat: 2008-11-24 08:53    Rubrik: Cairanne chàteau-du-pape 89900 199
varg74
Ett av de bästa vinnerna jag drycket framgår av min blogg. Jag vill vetta finns det andra bra chàteau-du-pape viner man kan beställa hem till bolaget? Går de att lagra vill vetta litte om dessa
Postat: 2008-11-26 10:05    Rubrik: SV: Cairanne chàteau-du-pape 89900 199
Andreas_Kjorling
Citat:
Original inlägg av: varg74 »»
Ett av de bästa vinnerna jag drycket framgår av min blogg. Jag vill vetta finns det andra bra chàteau-du-pape viner man kan beställa hem till bolaget? Går de att lagra vill vetta litte om dessa

Visst kan du lagra en Chateauneuf-du-Pape från Cave de Cairanne , i synnerhet av årgång 2005. Jag skulle föreslå lagring i upp till fem år. Om inte så bör vinet luftas i karaff närmare en timme före servering.

Andreas Kjörling, sommelier
Postat: 2009-03-09 10:10    Rubrik: SV: Cairanne chàteau-du-pape 89900 199
Chesterfield
Citat:
Original inlägg av: Andreas_Kjorling »»
Visst kan du lagra en Chateauneuf-du-Pape från Cave de Cairanne , i synnerhet av årgång 2005. Jag skulle föreslå lagring i upp till fem år. Om inte så bör vinet luftas i karaff närmare en timme före servering.
Jag hade tänkt att jag skulle lagra några flaskor i 2-4 år. Det är s.a.s. ett pilotprojekt, eftersom jag bor i lägenhet och först på senare år börjat intressera mig så pass mycket för vin att jag velat snylta in mig på en släktings källare. Jag har också en låda med Cellier des Princes från 2007 som jag tänkte lagra samtidigt. Den var väldigt god redan nu, så jag har lite förhoppningar. Du råkar inte ha någon åsikt eller något tips?

För att återgå till topic, jag gillar Domaine du Vieux Lazaret , som brukar finnas i hyllorna på bolaget, och jag har hört från andra håll att den ska vara bra att lagra.

Bookmark and Share

Bloggare på Vinguiden

Andreas_Kjorling
Senaste inlägget: Livets mening
Läs hela bloggen: Gå dit »

magnusbergquist
Senaste inlägget: vafför gör de på dette viset?
Läs hela bloggen: Gå dit »

Se alla bloggare här »

Diskuterade viner

0.21269488334656